torsdag 8. desember 2011

Nybakte havreflarn!!

Nå i kveld fikk jeg lyst til å lage havreflarn. Jeg bruker mammas oppskrift,og de blir aldeles nydelige om jeg skal si det selv!!! Og ikke minst så er de så raske å enkle å lage. Det passer perfekt for ei travel dame som meg!!

Her er oppskriften: HAVREFLARN

                             140 gr. havregryn
                             150 gr. meierismør (smeltes)
                             3 dl. sukker
                             2 ss. hvetemel
                             2 ts. vaniljesukker
                             2 ts. bakepulver
                             2 egg



           Bland alt sammen for hånd,og sett med teskje på stekebrett.( Kakene flyter veldig ut, så beregn det når du setter de på brettet.) Stekes ved 175`i ca. 8 min. 


Nå har jeg langfri så det er topp!!!! Gleder meg til å komme i mål med noen flere "prosjekter"!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar